Казино операторите са в напревара за парньори в Япония
22 януари, 2016Японските депутати все още не са определили основните правила за отварянето на казина в страната, но глобалните оператори вече започват яростна борба за по-добра позиция на пазара.
Reuters вече отразява гонката на международните казино оператори за японски партньори, въпреки че депутатите може да не са готови с основните правила до края на 2017.
Политическата източник разкри слухове, че съществува вероятност японските законодатели да изискват от операторите на казина да обединят усилията си с местните власти и да предложат управлението на казино лицензи да се осъществява като модел за интегрирани курорти.
Изтъчникът също сподели, че Япония може да даде зелена светлина на две до три казина, където местоположенията и операторите следва да са подбрани до 2019, самите казината да бъдат отворени до 2023.
CLSA брокери сочи, че дори ако има само две казина, работещи в Япония, дейността на тези наземни компании може да доведе допълнително $10 милиарда в годишни приходи от игри. Други анализатори изчисляват стойността на японския казино пазар в рамките на $40 милиарда годишно.
Независимо от сроковете на развитие, в настоящият климат и анализаторите и операторите са оптимистично настроени към легализирането на казино дейността. За много оператори, японския пазар може да донесе така желаната глътка свеж въздух, който да облекчи намаляващите приходи в Макао, в резултат на ожесточените мерки на Пекин по отношение на корупцията и отлив на валута.
CLSA отбелязва, че на Las Vegas Sands, Genting Singapore Plc и MGM държат водещите позиции в гонката в Япония благодарение на силните си баланси и доказани записите. MGM базирайки се на десетгодишния си опит, за да се справи с конкурентите си Sands и Genting, проявява значително по-агресивен подход, като обещава сериозни цифри за брой на създадени места за персонал и вложение като ресурси.
„Възможността, която Япония открива пред чуждестранни компании е една от най-значимите в глобален мащаб“, сподели Алън Фелдмън, Изпълнителен Директор на MGM за световни междуправителствени и индустриални отношения.
Япония, от своя страна, вижда развитието на казино индустрията като възможност за привличане на повече туристи и да стимулиране на икономическия растеж в страната след провеждането на Олимпиадата в Токио през 2020. В 2016 г. Япония успя да привлече над 24 милиона туристи и това определено създава добър тласък за развитие е този бранш.
Все пак остава въпросът за това, дали Токио може да бъде домакин на интегриран казино курорт, тъйкато столицата има строги ограничения спрямо височината на сградите и пространствата около тях, и естествено е интензивно ангажиран с подготовката на предстоящата Олимпиада.
Повечето казино мениджъри смятат, че единствено Осака и Йокохама имат реален потенциал да приемат строителствота на нови казина. А на нас ни остава за сега да следим гонката и да узнаем кои ще са щастливите домакина на новите казино светлини.